Кошик
3733 відгуків
Великий асортимент зошитів, є предметні зошитиКаталог
Дніпро, Україна
+380 (67) 567-39-17
+380 (95) 908-81-76
Інтернет магазин "Dneprlist" Канцтовари-Пазли-Парасольки
Кошик

Роль розмальовок в житті дітей

Роль розмальовок в житті дітей

Роль розмальовок в житті дітей

У кого в дитинстві не було розмальовок? Мабуть, у кожного була хоча б одна. Всі діти люблять малювати, хоча кожен це робить по-своєму. Ті щасливчики, яким купують розмальовки, вчаться малювати з їх допомогою, інші малюють у книжках і журналах. Дітям складно відразу малювати щось самостійно, а домальовувати, заштриховывать і розфарбовувати – це як раз те, що потрібно для початку.

Розмальовка – це контурний малюнок, який потрібно заповнити квітами, надавши йому остаточний вигляд. Ви коли-небудь замислювалися про те, як велика і багатогранна користь цього простого дитячого розваги?

Плюси розмальовок

Розвиток дрібної моторики. Ні для кого не секрет, що розвиток дрібної моторики безпосередньо впливає на мовну функцію. Ця залежність встановлена вченими, обґрунтована і доведена. Сумніватися не доводиться. Як тільки дитина бере в руки олівці або фарби, можна поступово пропонувати їм зафарбовувати ті чи інші форми, починаючи з найпростіших і просуваючись до більш складним. Не варто чекати, що ваш малюк зможе розфарбувати каченяти або жабу. Почніть з кола, поступово переходячи до більш складним геометричним формам. Перші розмальовки ви можете зробити для своїх дітей самі за частки секунди! Розвивати дрібну моторику корисно шляхом взаємодії з різною текстурою папери, інструментами для малювання (крейда, олівці, фарби тощо). Дитина вчиться тримати в руках і маніпулювати різними предметами, розрізняти грані і відтінки кольорів. Прості розмальовки у вигляді зображень предметів, а не просто геометричних форм, діти починають освоювати приблизно з дворічного віку. Але і тоді вони ще не здатні сприймати дрібні деталі, а бачать лише картинку в цілому. Тому при зафарбовуванні діти часто заходять за контур зображення. Нехай на розмальовці буде намальовано яблуко або курча. Дитина буде дуже радий дізнатися знайомий предмет.

Розвиток посидючості й акуратності. З часом дитина буде все більше уваги приділяти тому, щоб штриховане тільки в рамках намальованого зображення, це зажадає більшої старанності і більшої зосередженості. У молодшому дошкільному віці діти – справжні непосиди. Але до старшого дошкільного віку посидючість зростає. Діти розфарбовують не двома-трьома кольорами, а використовують більшу кількість кольорів і відтінків. Чому так важливо підбирати складність розмальовки з віком дитини? Тому що кожна людина любить бачити плід своєї праці в завершеному вигляді. Тільки закінчену справу додає сил на нові звершення, мотивує до подальшого розвитку. Якщо дитина тягнеться до більш складної розфарбуванні, у ваших інтересах відкласти її до кращих часів. Тому що, коли малюк не впорається зі складним завданням, його спіткає розчарування. А, можливо, невдача змусить розлюбити малювання назавжди.

Навчання. Коли дитина по-справжньому полюбить розмальовки, йому можна пропонувати вже картинки зі змістом. Краще це робити приблизно з трьох років. Це можуть бути складні малюнки з двома предметами, що мають зв'язок між собою. Це можуть бути цифри або букви. З цього моменту діти можуть не просто розвивати моторику, займаючись з розмальовками, але і пізнавати щось нове для себе. Розфарбовування картинок допоможе краще запам'ятовувати і засвоювати нову інформацію не тільки на слух, але і в кольоровому режимі. З трирічного віку дитині бажано малювати фломастерами та олівцями, так як більш дрібні штрихи вимагають більшого старання і посидючості. Але краще все-таки надати дитині право вибору засобів для малювання. Більшість дітей воліє фломастери, тому що вони малюють дуже яскраво і при цьому не доводиться напружувати руку.

Не кожна дитина воліє малювання будь-яким іншим ігор і захоплень. Але якщо у вашого малюка вже помітний творчий потенціал і художні здібності, то до шести років йому буде вже цікавіше зафарбовувати складні малюнки з зображенням великої кількості предметів, пейзажів, героїв мультфільмів та казок.

Розвиток уяви. Під час розфарбовування дитина перебуває у творчому польоті. Здавалося б, про що фантазувати, коли всі вже намальовано? Але це тільки на перший погляд. Дитині дано лише відправна точка, а яким буде кінцевий результат залежить тільки від нього. Вибір кольорів, акуратність штрихування допомагає розвитку естетичного смаку маленького художника. Крім того, ніхто не стане перешкоджати, якщо малюк вирішить додати до малюнка ще ряд своїх деталей. Несподівані рішення, незвичні поєднання, дії, які перевищують очікування, повинні заохочуватися батьками та вихователями. Ще цікавіше буває доповнювати розмальовки якимись наклейками і аплікаціями. У продажу бувають комплекти розмальовок з наклейками, з додатковими трафаретами. Для обсягу малюнка можна пробувати розфарбовувати за допомогою пластиліну.

Расслабление. Рисование позволяет снять напряжение и отключиться от проблем, которых у деток тоже немало. Просто они соответствуют их возрасту и условиям жизни. У них есть свои поводы для переживаний и страхов, разочарований и обид – с этими детскими эмоциями каждый справляется по-своему. Но раскраски помогут ребенку успокоиться, забыть обо всех тревогах и неприятностях, с которыми они столкнулись за день.

Отдельно нужно остановиться на выборе тем для раскраски. Считается, что девочки больше любят раскраски с куклами и малышами, а мальчики – с машинами. Но это не совсем так. Ребенку всегда интересно узнавать новое и выполнять новые задачи, соответствующие его возрасту и развитию. Таким образом, родители и педагоги вполне могут предлагать детям раскраски, посвященные какой-то теме, какому-то объекту, информацию о котором им следует изучить и запомнить. Благо, что сейчас огромный выбор раскрасок. З допомогою розмальовок можна розкрити багато складні для пояснення теми: космос, тварини, сім'я, транспорт і так далі.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner